Лекарствени увреждания на костите и ставите

Редица лекарствени средства могат да увредят костите. Особено чести и тежки са уврежданията при лечение с хормони на надбъбречните жлези. Тези хормони поразяват обикновено костите на крайниците и гръбначния стълб и нерядко се проявяват с наглед немотивирани костни счупвания. Болки в костите и жълто оцветяване на зъбите (специално у децата) могат да се наблюдават при лечение с тетрациклин. Ставни болки (т. нар. лекарствен ревматизъм) се наблюдават често при употреба на барбитурови сънотворни средства и противомаларийни лекарства.

Подобни статии

Витамини

Витамини

Витамините наред с белтъчините, мазнините, въглехидратите и солите спадат към незаменимите съставки на храната. Те са познати сравнително не...

Хранителност и лечебно действие на натуралните соковете

Хранителност и лечебно действие на натуралните соковете

За хранителната стойност на плодовите и зеленчуковите сокове най-добре може да се съди от богатството им на много хранителни и биологично по...

Болки в крайниците

Болки в крайниците

Болките в крайниците могат да изхождат от костите, сухожилията и ставите. Болките в костите често се дължат на травматични увреждания (пукв...

Лекарствени увреждания на сърдечно-съдовата система

Лекарствени увреждания на сърдечно-съдовата система

Отдавна е известно, че редица лекарства могат да нарушат сърдечната дейност. Забавяне на пулса се наблюдава при употреба на дигиталисови пре...

Лекарствени увреждания на храносмилателните органи

Лекарствени увреждания на храносмилателните органи

Лигавата ципа на стомаха обикновено първа влиза в контакт с лекарствените средства. При поемане през устата тези средства попадат в стомаха ...

admin

admin

2958 публикации

Публикувано
Публикувано

22.05.2008

Обновено
Обновено

22.05.2008

Прочетено
Прочетено

1065

Нередност Докладвай за нередност
0 харесват, 0 не харесват
Публикувай статия